Sider

søndag 26. oktober 2014

"Selvportrett"

I 2004 malte jeg et selvportrett som ifølge en kompis mente det lignet mer på fantombildet av "lommemannen"så det burde jeg gjemme bort. Nå 10 år etter prøver jeg på nytt, har sittet fremfor en speiel og målt ,ment og malt. Ingen jeg har spurt kjenner igjen personen på bilde, en lurte på om det var Pinokkio sia nesen var så lang, så nå setter jeg min lit til min gamle mor som siste sjangse. Hun må da i himmelens navn kjenne igjen sin fortapte sønn. "Lommemannen" skal hvist settes fri på prøve sies det, så jeg bør vel helst sette dette også bort på et hemmelig sted.
Når eg ser på det no så ser det ut som eg har hadd et kraftig slag også, men det e ikje tellfelle kan eg berolige alle kjente.

"Selvportrett" 50 x 60  Olje på lerret

2
    

Bilde jeg malte i 2004  50 x 60  olje på lerret "Lommemannen"

  
 
Prøvde på et nytt, men tror nesen er i lengste laget fortsatt. Den lille panneluggen er vel det eneste som ligner på modellen ,bare så synd at neste år så er vel den også borte.
 
                          30 x 40

 
 
Før at fusterasjon skal bli fullkommen laget jeg en tegning uten speil denne gang, kun etter hallusinasjoner.Tenke det blir 10 nye år før neste selvportrett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar