Sider

torsdag 23. februar 2012

maleri 2012





"Gjermunsbo vikingehjelm" 90x70  

Det er funnet deler av en, kun en vikingehjelm i Norge.Trodde det fantes massevis men nei, kun en. Her vises stålt fram et riddersverd som krigsbytte og man skimter flammer i glansen på hjelmen ,så hær har det vert noen grusomme sener.Kansje var det  siste tokt før den havna i ei grav og funnet av gårdsdreng Gjermundsbo under siste krig.
   


"Thor Heyerdahl"  90x70  

Det spilles inn film om han som skal vises i år, og siden eg malte Roald Amundsen i fjor så måtte jo denna eventyreren også få en plass.

.

"Pirates of the caribbiean"   70 x 90  

Bruker lite farger i mine bilder, så denne gang skulle flere testes ut.Svart feks. er noe jeg bruke i nødstilfeller men på "Magnes Chevrolet" bildet kunne det ikke vert gjort uten.
Siden eg har prøvd meg på noen portretter i det siste ,og kom over denne fargerike typen" Kaptein Jack Sperrow" var det bare og hive seg til på nytt.
Tenkte på en kanon som bakgrund ,eller seilskuta Back Pearl men da eg fant et bilde av Keira Knighley i den råe kjolen måtte det bli et nytt portrett.Den nydelige dama på fotoet , mista noe underveis til lerrete.Men på nert hold synes eg hun ble" nesten "like fin.Bilder gjør seg bedre på avstand i de fleste tilfeller.




1 kommentar: